Hopp til hovedinnhold

Kafé Hjemom - din nabolagskafé

Åpen dør onsdager 12-15

Det jobbes nå med å male, bygge opp og installere kjøkken. Kafe Hjemom, din nabolagskafé åpner høsten 2026

Norges Fiskerimuseum
Sandviksboder 23

I tiden fremover vil kafeen holde stengt mens vi arbeider med å bygge opp det som skal bli Sandvikens nye stolthet – en inkluderende nabolagskafé og naturlig møteplass for mennesker i alle aldre.

Vi er i full gang med å oppgradere lokalene. Kjøkkenet bygges opp, vegger males, og alt det praktiske som må på plass for å skape en velfungerende, hyggelig og innbydende kafé blir nå gjennomført.

Målet vårt er å åpne dørene høsten 2026, med daglig drift og et tilbud som er tilgjengelig for både naboer, museumsgjester og alle andre som ønsker et godt sted å møtes.

Kultur, fellesskap og generasjonsmøter står sentralt i satsingen. Vi ønsker å skape et sted hvor mennesker kan samles over en kopp kaffe, oppleve små kulturinnslag, slå av en prat eller bare ta en pause i hyggelige omgivelser.

Om kort tid vil vi kunne presentere våre samarbeidspartnere og fortelle mer om planene for å utvikle en skikkelig god nabolagskafé i Sandviken.

Kafeen vil følge museets åpningstider og tilby et variert utvalg av mat og drikke – med noe for enhver smak.

Vi gleder oss til å ønske dere velkommen!