I tiden fremover vil kafeen holde stengt mens vi arbeider med å bygge opp det som skal bli Sandvikens nye stolthet – en inkluderende nabolagskafé og naturlig møteplass for mennesker i alle aldre.
Vi er i full gang med å oppgradere lokalene. Kjøkkenet bygges opp, vegger males, og alt det praktiske som må på plass for å skape en velfungerende, hyggelig og innbydende kafé blir nå gjennomført.
Målet vårt er å åpne dørene høsten 2026, med daglig drift og et tilbud som er tilgjengelig for både naboer, museumsgjester og alle andre som ønsker et godt sted å møtes.
Kultur, fellesskap og generasjonsmøter står sentralt i satsingen. Vi ønsker å skape et sted hvor mennesker kan samles over en kopp kaffe, oppleve små kulturinnslag, slå av en prat eller bare ta en pause i hyggelige omgivelser.
Om kort tid vil vi kunne presentere våre samarbeidspartnere og fortelle mer om planene for å utvikle en skikkelig god nabolagskafé i Sandviken.
Kafeen vil følge museets åpningstider og tilby et variert utvalg av mat og drikke – med noe for enhver smak.
Vi gleder oss til å ønske dere velkommen!